Köszönöm Április!

12:00 , , 1 Hozzászólások


Ebben az évben szeretnék pozitívan gondolkodni. Az elmúlt időszakban úgy érzem, a konstans rosszkedvem miatt nem tudtam élvezni az életet és megragadni a pillanatot. Idén, hogy könnyebben meglássam a "napos oldalt" kitűztem magamnak célul, hogy vezessek egy "Köszönöm-sorozatot". Ennek jegyében megpróbálok a hónap minden napján feljegyezni valami jót, különlegest, ami aznap történt velem, így minden cím alatt legalább 30 pont kell összegyűljön. Talán ez megakadályoz majd abban, hogy morcifejjel üljek a billentyűzet fölött és grincsként rontsam el az olvasók kedvét is bejegyzéseimmel.

Ebben a hónapban sajnos el kellett búcsúzzam a Pretty Pointless Posts-tól. Annyi, de annyi minden történt, főleg iskolai-tanulási téren, hogy visszatekintve nem is tudtam volna másképp ezt az időt átvészelni. ...és a java még hátra van!
Ez alatt az eltiltási idő alatt viszont észrevettem, hogy kialakuló grafomániám van. Ennek jegyében szeretném ezt a posztot kissé személyesebbé és terjengősebbé formálni -egyelőre csak ennek az egynek erejéig, aztán majd meglátjuk :)

Hálás vagyok áprilisban:
  • az újonnan feliratkozóknak és azoknak, akik a blogszünet ellenére is fel-fellátogattak az oldalra
  • a tanáraimnak, akik még mindig hihetetlenül megértőek és kedvesek. 
  • szintén a tanáraimnak, akiknek a fogadóórán sikerült anyukámba visszavarázsolni a lelket. ti. anyukám jobban izgul az érettségi miatt, mint én.
  • az OKTV-szünetért /ismét :D
  • az elhalasztott környezetvédelem-dolgozatért 
  • az eltörölt Háy-olvasmányért
  • a sok-sok könyvtári tankönyvért Ági néninek (minden iskolai könyvtárost Ági néninek hívnak?)
  • anyukámnak az OKTV-segítségért
  • apukámnak, hogy elráncigálhattam épületet fotózni a prezentációmhoz
  • a Jóistennek, hogy apukám karcolás nélkül megúszta a balesetét
  • a bolondballagásért, ami nem is volt annyira vicces, de mi élveztük :D
Sikerélményeim áprilisban:

Egyetlen különlegességet nem tudtam volna kiemelni, meg amúgy is: nem bírom tovább!

Művészettörténet OKTV 5. helyezés! Igazából... Ha belegondolok, hogy nem volt felkészítőtanárom, a dolgozatom az iskola hibájából lett lepontozva és semmit nem tudok a reneszánsz után a művészetekről, akkor büszkeség tölt el. Aztán visszagondolok a kapott egy hét szünetre, amikor hát... lustultam és pánikoltam felváltva húszpercenként. Ekkor viszont úgy érzem, lehettem volna harmadik is (nem, első és második helyezett kizárt, mert volt két lány, akik profik voltak; én meg beszédhibás és félénk). Szóval tanulság: meg kell rendszabályozzam magam és valahogy a halogatást kiverni a fejemből!
Ehhez kapcsolódóan külön sikerélmény, hogy a képfelismerésem maxpontos lett :D 

Matematika próbaérettségik. Hm. Na ez egy hosszú történet. 
Tudniillik, matematikából összedőlt az összecelluxozott kártyavártervem, miszerint ha az elkövetkezendő hetekben minden hétfőn írunk dolgozatot, akkor fel tudom húzni magam 4,5-re és onnan nyert ügy az év végi ötös. És bumm! Természetesen a tanárnő már a háta közepére kívánt minket, ezért közölte, hogy a hátralévő hat dolgozatból ötöt nem írunk meg. A maradék egyet pedig próbaérettségi formájában fogjuk kiizzadni magunkból három órában. Mit ne mondjak, ezután faltam sorra a Hivatal honlapján lévő eddigi érettségi feladatsorokat. Rájöttem, hogy nem is olyan nehéz, csak én vagyok lusta már a II/B-t megcsinálni. Nem lesz baj. 74%. Egy hónappal az Érettségi előtt. Fogtam a fejem rendesen, ilyen százalékkal hogy fognak engem felvenni bárhova is? Ha a matek közép ennyi, a magyar emelt milyen lesz?!
Aztán fejembe vettem, hogy a következő jutalom próbaérettségire bemegyek (OKTV-szünetben, khm.), lesz, ami lesz, ha rossz, azt nem írja be. Semmit, de semmit nem készültem rá. Mit ad a Jóisten? Ma kaptuk ki és 95%-os (!!!) lett! Valószínűleg ez titeket nem hoz lázba, de bennem felmerült, hogy az egész életem végtére is egy hazugság volt, mert ötödiktől kezdve elhitették velem, hogy nekem lila gőzöm nincs a matematika szent tudományához, erre kiderül, hogy mégis tudom, mennyi 3*8. 

Dolgozatok, amikre nem tanultam és véletlen ötösek lettek. Mint általában. Sajnos. Kezdem komolyan azt hinni, hogy konyítok a filozófiához, pedig mindig nyögvenyelősen görnyedek a füzet fölé, mikor témazáróra kell készülni. Általában megjegyzem: Miért kell mások többé-kevésbé helytálló gondolatait bemagolni? Ha én leírnám a gondolataim, ugyanannyi lenne az igazságtartalmuk és értékük, mégsem vernék bele több ezer (vagy millió) ember fejébe. 

Testnevelés. Azaz az új mérési rendszer á la Oktatási Minisztérium. Nem fogok politizálni, de hozzá nem értők és meggondolatlan emberek minden kormányban vannak. Aki ezt kitalálta, szintén az volt. 
Tudniillik kaptunk egy rosszul mérő mérleget és egy ferde mérőszalagot. Ezek alapján számolnak BMI-t, testzsírt és hajlékonyságot. Mi a bajom? Tulajdonképpen én nem reklamálhatnék, hiszen a mellékelt táblázat szerint tökéletes vagyok -már más kérdés, hogy nem érzem magam annak. Inkább nem is folytatom. 

További négy plecsni molyon. Hipperszuper, végre van motivációm az olvasáshoz. Már csak időt kéne keríteni valahonnan. 

Találtam magamnak vonalas A5-ös jegyzettömböt! Régen apukám még ellátott irodaszerekkel, és egyszer hozott egy-két ragasztóval összefogott jegyzettömböt. Ezeknek a varázsára tavaly év végi vizsgára készüléskor jöttem rá. Aztán el is fogytak a lapok. Idén érettségire/OKTV-re jegyzetelni próbálkoztam füzetbe, írólapra, sima lapra, de valahogy egyik sem volt komfortos. Aztán felkerekedtem, mondván ez a jegyzettömb az utolsó mentsváram. Nehéz volt, de találtam. Neki köszönhetem az OKTV-helyezésem. Remélem a hasonlóan sikeres érettségimet is neki lehet majd tulajdonítani. Már csak egy vastagon fogó tollat kéne találni. Valaki?


Új dolgok, amiket kipróbáltam áprilisban:
  • Magyar Nemzeti Galéria B épülete :D
  • zsűri előtt előadást tartani
  • Avon kéz- és lábmaszk (még most se tudom, hogy kéne használni :D)
  • kihívást létrehozni molyon (ezt követte másik három :)) linklink
  • fokhagymás tarja
  • Zott Jogobella ivójoghurtok variánsai 
  • hajfestés
  • igazán rövid haj :)
  • méhviaszos füldugók (nem hatékonyak sajnos)
  • piacon könyvet venni
  • tízkilós könyvekkel súlyzózni :)
  • betűtípusokat letölteni
  • bolondballagásban részt venni
  • munkaközvetítővel beszélni telefonon
  • nem olvasós kihívást teljesíteni

Jó cselekedeteim áprilisban:
  • átadtam a helyem egy idős néninek. (egy köszönömöt sem kaptam se tőle, se a lányától)
  • megadtam a matekanyagot
  • gombapucoláááás ♥ (ha igazán élvezettel csinálom, akkor is jó cselekedet, nem?)
  • hullafáradtan elmentem anyukámmal ruhát választani neki
  • meghívtam apukám élettársát (?), aki nem mellesleg a tanárom is a ballagásomra amin egyébként is ott kell lennie, de szóvá tette, hogy nem hívtam meg)
  • kerestem banketthelyszínt az osztálynak
  • ismét hagytam könyvben cetlit :)

Amit olvastam, néztem, hallgattam áprilisban:

Hans Christian Andersen: A kis hableány
Egy molyos kihíváshoz olvastam, de nem hittem volna, hogy felnőttként is ennyire megérint a történet. Ilyen egy jó mese: minden korosztálynak tartogat mondanivalót. 

Németh László: Ha most lennék fiatal
Sok szempontból egyet kellett értenem a tanulmánnyal, viszont zavart, hogy elég egocentikusan szemlétette nézeteit az író. Mintha meg tudná változtatni a világot, mert benne minden jó megvan. Nem szeretem Németh Lászlót, mint embert. Viszont a gondolatait annál inkább.

Anna Gavalda: Csak azt szeretném, ha valaki várna rám valahol...
Imádom! A novellák isteniek. Fanyarok, szarkasztikusak, reálisak és annyira... életszerűek! Mindenkinek csak ajánlani tudom *fangirling*

Szabó Magda: Az ajtó
Előbb a filmet láttam, hisz kötelező emelt szóbeli tétel. Annyira megtetszett, hogy elkezdtem olvasni. Ha nem is olyan tömör, mint a Németh-regények, de legalább olyan kevés benne a párbeszéd. Jó stílus, kiváló történet, csak kissé lassú olvasmány számomra.

Sara Dessen: Altatódal
Össz-vissz a könyv 7%-ánál tartok, még nem alkotnék róla véleményt.

James Dashner: Az útvesztő
Nincs nagy fangirling, mert tényleg lerágott csont. Jobban tetszett, mint az Éhezők viadala. Így van eleje, vége, értelme, nem úgy, mint a filmnek. 
Napjaink egyik legjobb disztópiája. Természetesen ennek írója sem találta fel a spanyolviaszt, a kolonizálás és a férfitársadalom kialakítása kísértetiesen emlékeztetett a Két évi vakációra, Az iskola a határonra és A legyek urára, de ez a jövőbeli, titokzatos környezet mégis újszerűvé tette a történetet. Egyetlen bajom vele a „szerelmi” szál, úgy érzem, részben felesleges, részben pedig szenzációhajhász (minden Young Adult könyvbe kell l'amour!), és a gerlepár jelenetei sem elég kidolgozottak. A folytatásokat még nem olvastam, de az epilógussal megvettek kilóra, szóval már be is szereztem a trilógia további két kötetét.

Csáki-Gerle: Lajta Béla, Vámos Ferenc: Lajta Béla
Az OKTV-n válaszható épületem Lajta Béla Vas utcai Felső Kereskedelmi Iskolája volt. Nem könnyű, kívülről nem is szép, de funkcionális és remek alkotás. 

Réti István: A nagybányai művésztelep (és hasonló könyvek)
Szintén a magasabb cél érdekében olvastam. Kissé patetikus, elbizakodott és túlmagasztaló. Inkább tekinteném irodalmi alkotásnak, mint forrásnak.

Mohácsy Károly: Színes irodalom I-II.
Közeleg az Érettségi...

Heroes
Hát, az úgy vooolt... Hogy ledaráltam egy évadot négy nap alatt. Szégyellem. Nagyon. Érettségi végééig hanyagolom. De azért azt be kell vallani, hogy ilyen jó sorozattal már régen nem találkoztam. Az egy Rékára jutó jópasik száma legalább 5 (...amíg meg nem haltak). Remélem, a második évadát nem marcangolják szét. 

Ezen kívül belelestem az újonc iZombie-ba, bár nekem elég morbid evéshez, mégis behoztam a lemaradásom. Pánik és stressz. Igazából nem kiemelkedő a sorozat, a képregényváltozatát szeretném beszerezni. Furcsa, hogy összehozták Arthurt, Tinkerbellt és Dr. Frankeinsteint egy sorozatba :D
Szintén newbie a The Messengers. Nem ilyennek képzeltem. Nagyon nem. Bár a címéből elég egyértelmű, mégsem asszociáltam az erős bibliai tartalomra. Most meg tessék, itt vagyunk az apokalipszis angyalaival, Luciferrel (aki nem olyan jóarc, mint Mark Pellegrino), meg a Lovasokkal. Hát jó. Néhány ok, amiért folytatom: kíváncsi vagyok a Bibliahűségre, igazából érdekel, miben lesz más, mint a Heroes (eddig nem sokban) és nem utolsó sorban a cuksimuksi göndör, kék szemű gyönyör miatt. 
Egyébként csak darálom a szokásos futó öt sorozatom: 2 Broke Girls, The Flash, Forever (miért kell mindig heteket várni az új részre?! kasza lesz), Supernatural és Grimm


Adam Lambert új albumán szereplő Ghost townról kijött egy lyrics-videó. Annyira, de annyira nem szeretem a house-electro keverését az akusztikus elemekkel! Avicii jól csinálja, ő számomra a kivétel. Adam hangja viszont még mindig úgy vonz, hogy jajh.

Áprilisi "LOL":

forrás



Inspiráló volt áprilisban:




Áprilisi pillanataim:





Na igen, a Vas utcai iskola... Pár összedobott kép és távozni kellett, mert épp két rendőrségi egység faggatott egy tucat embert a főbejáratnál. Pont, amikor odaértünk. Azt hitték, őket fényképezem, és nem sikerült elhitetni, hogy az épület gyönyörűségét (?) csodálom.


Zárásképp: ugyan nem mai kép, de épp a ballagás napján fog kikerülni ez a bejegyzés, tehát ideillőnek érzem.


Az én mesés tablóképem. Saját szerkesztés. A fotós nem igazán értett a fotózáshoz és/vagy a photoshophoz. 


Egy kicsit morcogósabbra sikerült a kelleténél ez a bejegyzés, de lesz ez jobb is :)

Ti miért voltatok hálásak a hónapban? Történt veletek valami különleges?:)


<< Köszönöm! 2015. március
Köszönöm! 2015. május (coming soon) >>


        

1 megjegyzés:

  1. Nem is tudom, hogy mihez is gratuláljak. :D Legelőször is az OKTV-nek. Hatalmas élmény lehetett végigcsinálni. Már bánom, hogy én tavaly egyáltalán nem vettem komolyan. Hamar ki is estem. :DD
    Az érettségihez sok sikert! Én szerettem érettségizni, kivéve matekból. Emelt magyar és németről úgy dobtak ki, mondván én miattam csúsznak... :D Pedig még rendesen ki sem fejtettem a tételt. Szóval szerintem nem kell annyira stresszelni, főleg hogy nem vagy buta. :D

    VálaszTörlés