Vigyázz! Kész! Posztolj! - Sminkestáska

Vigyázz! Kész! Posztolj!

Halihó, Közönség!

Eltűntem, s most itt vagyok. Egy VKP erejéig. Meg azért, hogy megvitassak veletek valamit. Észrevettétek a megszólítást? Hát igen. Többen jelezték a kérdőívben, hogy "illene", ám én azzal az illetővel értek egyet, aki azt írta, hogy "Nem kell megszólítás, az annyira amatőr" (csak nem te voltál, Panna?:)). Szóval nem hiszem, hogy szükség lenne rá. Nem akarom az Olvasót ezzel megbántani vagy kirekeszteni az irományból. Csak jobb' szeretem a kérdésfelvetéses vagy saját tapasztalaton alapuló, anekdotázó kezdést, amibe ez nem fér bele. Ha bárki tud érvet felhozni a megszólítás mellett, kérem, írja le kommentbe! Köszönöm :)

Az eheti téma hallatán először felcsillant szemem, hogy "de jó, végre igazi szépségtéma!", aztán rájöttem, hogy nincs miről írnom. A hétköznapokban ugyanis nem sminkelem magam. Oké, korrektort szoktam használni, ha egy-egy pattanás bepirosodik, de jelentősen nem alakítom át az arcomat.

Azon az állásponton vagyok, hogy a smink fiatalon (itt "fiatal" alatt a tizenéves korosztályt értem):

    1. Minek? Ilyen kirobbanó formában úgyse leszel soha többé életedben! Igen, most jönnek a pattanások is. Oké, de ezt el lehet intézni krémmel/kozmetikussal/minimális korrektorozással. Nemcsak, hogy szép vagy nélküle is, de iskolába ugyan minek?! Buliba megértem, de iskolába?! Jó, ezért most meg fogtok ölni, de tényleg nem értem, mire jó. Kérlek, győzzetek meg!
    2. Nem jó a bőrnek. Kutatások bizonyították, hogy a túl sok / mindennapos smink káros a bőrnek, és kémiai anyagai öregítik azt. A smink eltömíti pórusainkat, ami ekcémához vezethet és megnöveli a pattanások kialakulásának esélyét. Ismerek olyan lányt, akinek már 18 évesen mély szarkalábak éktelenkednek a szemei körül. Ezért is mellőzném a gyakori sminket. (forrás: donna.hu)
    3. Megtévesztő. Ha fiút akarsz így elcsábítani, és tegyük fel, sikerül, előbb-utóbb látni fog majd smink nélkül. Ha felszínes a kapcsolat, a miteszereid és sötét karikáid látván úgy ott fog hagyni, mint a sicc. Sikerült valamit elérni? Nem. Valamint. Oké, ez egy extrém példa, de biztos láttatok már ovis szépségkirálynőt. Tele van velük a net. Sminkkel öregebbnek látszódhatunk, ezt szeretné sok fiatal kihasználni (anno az egyik tinimagazinban 5 oldalon közöltek tippeket, hogyan tűnhet egy 12-14 éves érett nőnek). Csodálkozunk a pedofilokon, mutogatós bácsikon, és a többin?
"Honey Boo Boo" sminkben és nélküle.



Szóval mégis, én mit használok?


Sajnálom a kép minőségét, siettem és sötét van. Amúgy a kép egyenes, csak a látszat csal :)

Catrice - Nude illusion - 020 Rose Vanilla


Soha nem alapoztam magam. Talán a sminkelésnek ezen szegletéről volt a legrosszabb véleményem. Aztán anyukám meglepett essence alapozóval. Tiszta narancssárga lett a fejem. Még jobban elkeseredtem.
Aztán idén elkezdtem bújni a beauty-blogokat. Egyre inkább meggyőztek, hogy van olyan smink (és alapozó), ami kevésbé rossz... ÉS becsapott a villám. Lollynál láttam a ennek az alapozónak a tesztjét és meggyőzött. Mondtam magamnak: "oké, úgyse fogok venni alapozót, de ha mégis rávinne a lélek, ezt venném!". Aztán betévedtem egy Rossmannba, kipróbáltam és eddigi legjobb alapozó-élményem ért (muhaha, az eddigi 3 próbálkozásomból). Egységesített, a bőrszínemhez passzolt, természetesen hatott. Bedobtam a kosárba.


Azóta is elvagyok vele. Minimális adagokat használok, ha nagyon ramatyul nézek ki, vagy ha ki kell csípnem magam. Tablófotózásomon tökéletesen kiállta a próbát. Hozzá kell tennem, közepes fedésű, inkább egységesít, mint eltüntet, de nekem ez így jó.
Mit ígért, és ebből mi valósult meg?

    • Mattít. Mattít. Nekem bevált, de vegyes bőröm van, szóval zsíros bőrön biztos máshogy viselkedik.
    • Könnyű. Mint egy lepel. Elfelejtkezem róla, hogy rajtam van.
    • Természetes érzés. Megvan ez is. 
    • Hidratál is, selymesebb és puhább tőle a bőröm.
    • Hosszantartó... na itt van egy kis gond. Nekem eddig leghosszabban is csak 4-5 óráig bírta. 
    • UVA-UVB szűrő. Ősszel vettem, nem tapasztaltam. Tudom, felhős időben is van sugárzás, de akkor sem tűnt fel ilyen hatása/védelme. Nem is nagyon van/volt rajtam, tegyük hozzá.
sajnálom, valamiért elforgatja a blogger.com

Essence Cover Stick - 03 Matt Honey 



Eddigi egyetlen essence termék, ami bevált. Oké, a The Suede körömlakkon kívül. Nem szeretek az essence-szel kísérletezni, mert eddig csak csalódtam termékeikben. Tegyük hozzá, szemfestékeiket nem próbáltam.
Tapasztalatom szerint minden arcra gyártott terméküknek van egy narancsos-sárgás beütése. Alapozó, púder vagy korrektor, mindnél észrevehető. Talán ez esetben kevésbé. Három év alatt lassanként elfogyasztottam, újravenni biiiztosan nem fogom.

Essence Multi Action Waterproof Mascara


Nem az én választásom. Nem szeretem. Bátran merem állítani, hogy az átlagnál hosszabb és göndörebb pillákkal rendelkezem, így nincs sok szükségem erre. Nem vízálló. Azért lenne multi-action, mert állítólag dúsít és hosszít egyben... Cáfolom. Össze nem nagyon ragad, fed is, de nem dúsít, ami nekem kéne.
Nem tudok nyilatkozni.

ASTOR - Colour Proof Definer -automatic eyeliner 009 black


Legkevésbé folyós szemceruza, amit eddig találtam. Kellemes és praktikus kiszerelés. Tartós. Nem használom sokat.

Essence Long Lasting eye pencil - 05 C'est La Vie!


Az előbb elfelejtkeztem erről a termékről. Szintén elégedett vagyok vele, márkája ellenére. Kicsit könnyen maszatolódik, de shame on me, miért nyúlkálok a szemem környékére. Szintén nem használom sokat.


Azt hiszem, érezhető volt, melyik a kedvenc darabom. DE. Mindennek ellenére szeretem a sminket és nem tartom jónak. Önellentmondás és oximoron, de így érzek. Látjátok, rajongok a termékekért, de mégis van bennem egy belső elutasítás. Velem van a baj :)


PS.: Minél hamarabb megpróbálok újra jelentkezni!

5 megjegyzés:

  1. 1.-egyetértek
    2.-igaz
    3.-egyetértek...
    Amikor még kis diákként néhány kölyök már sminkben pipiskedett... hát azért az elég meredek volt így visszagondolva

    VálaszTörlés
  2. Imádom a posztjaidat! :D Amúgy egyetértek, fiatalon nem is sminkeltem magam szerencsére, inkább vihogtam a többin, akinek elütött a nyaka a fejétől. Komolyan érdemes volt?
    Persze még nem telt el sok év, de ha Anyum útján lépdelek, akkor harmatos majdnem 50es éveimben bombasztikus formában leszek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is köszönöm :)
      Ne is mondd, annyira tipikus főleg a 10-14 éveseknél, hogy éles csíkban látszik, meddig sminkelték magukat! Szégyellem magam, sokszor elbújnék szégyenemben sminktudásommal egy kislánnyal szemben...
      Legyen úgy, és írd meg fiatalságod titkát majd a blogodon! :D

      Törlés
  3. Szia!
    Teljes mértékben egyetértek, én a kevés sminkem alá is hidratáló krémet teszek. A kevés sminkem pedig korrektor és szemoldok ceruza. A bőröm kissé problémás, pattanasos, ezért fedem el korrektorral, de ennyi.
    Imádom a posztjaid :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök az egyre több pozitív visszajelzésnek, jó tudni, hogy nem csak én vagyok "sminkellenes" :)
      A hidratálót én is mindig felkenem még az alapozás előtt. Ráadásul találtam olyan hidratálót, ami valamennyire fixálja az alapozót/korrektort, szóval nincs szükség sok púderre. Én is csak korrektorozom a hétköznapokban, általában a pattanások helyeit fedem el vagy a sötétlila karikákat a szemem alatt.
      Köszönöm szépen, igyekszem :)

      Törlés